Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Komunikaty

Zajęcia logopedyczne

Drogi RODZICU!

Ćwicz razem ze mną mowę Twojego dziecka! Będę na bieżąco przesyłać Ci zajęcia logopedyczne, abyś ćwiczył ze swoim dzieckiem wymowę. Proszę sprawdzaj pocztę elektroniczną:)

Rozwijamy mowę i percepcję słuchową

1.Zabawa słuchowa „Wiosna czy zima?”

Będą nam potrzebne dwie papierowe buźki - wiosenna i zimowa. Wycinamy dwa koła, rysujemy oczy i uśmiechnięte usta, a następnie na jednym z nich rysujemy zieloną trawę i słońce, a na drugim - śnieżynki. Rodzic czyta zdania, a dziecko podnosi do góry „buźkę” pory roku, której dotyczy zdanie.

- W ogrodzie zakwitły kwiaty.
- Nad stawem stoją bociany.
- Dzieci zjeżdżają z górki na nartach.
- Mocno świeci słońce.
- Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.
- Na drzewach pojawiły się zielone pączki.


2.Zabawy oddechowe

Kilka ogólnych informacji: dziecko powinno wdychać powietrze przez nos, a wydychać przez usta ( tzw. Nosowo - ustny tor oddechowy) - taki tor oddechowy zapewni prawidłowy rozwój i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego dzieci. Warto obserwować sposób oddychania dzieci podczas snu.

- „Wiosenny wiatr” - delikatnie dmuchamy na swoją dłoń. Naśladujemy wiosenny wiatr. Pamiętamy, aby zachować prawidłowy tor oddechowy ( nosowo - ustny), wdech nosem, wydech ustami.
- dmuchanie baniek mydlanych w konfiguracjach:
długo - krótko - długo
Słabo - mocno- bardzo mocno
Tak,żeby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu.
- dmuchanie na kulki papieru - „wyścig kulek” na stole,
- dmuchanie na pocięte paski papieru tak aby tańczyły.

3.Ćwiczenia fonacyjne
Mają za zadanie wykształcenie prawidłowego nastawienia głosowego, czyli odpowiedniego dostosowana wysokości i umiejętności właściwego zastosowania jego natężenia podczas mowy.
- Stojąc w lekkim rozkroku, wykonujemy pełny wdech, a na wydechu fonujemy głoskę mmm... Staramy się, aby mruczenie było wykonane na tym samym poziomie głośności. Teraz powtarzamy ćwiczenie, na wydechu wymawiamy głoskę m z samogłoskami np. mmmaaammm..
Mmmmeeemmm...
Mmmooommmm..
Mmmuuummmm...
Mmmiiimmmm...itd.
- W kolejnym ćwiczeniu na jednym wydechu wymieniamy dni tygodnia, liczby.
- Zabawy dzwiękonaśladowcze - rozwijające mowę bierną. Naśladowanie odgłosów zwierząt. Z pomocą książki możemy naśladować odgłosy, bawić się w zgadywanki „ jakie to zwierzę” i zadawać podchwytliwe pytania na myślenie np. Idzie kura, za nią koza, a na końcu pies - jakie odgłosy wydają?

!!!!! Zapraszam na stronę internetową https://www.mimowa.pl/

Znajdziecie tam Państwo wiele ciekawych kreatywnych gier logopedycznych.
Pokaż proszę dziecku filmik na YouTube.
Dziecko 5-6letnie z pewnością już same poradzi sobie i wykona ćwiczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=zfph7uyKZLE

Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna Łuksza - logopeda
Komunikat 2020-04-01, 14:10 | autor: P- LE
Przedszkolowo.pl logo